Goede voornemens

Hallo allemaal,

Leuk dat je mijn blog leest. Allereerst nog de beste wensen voor 2018 en een goede gezondheid. Dat je je dromen mag verwezenlijken en je doelen behaalt.

Goede voornemens

Wie heeft ze niet... Goede voornemens. Het nieuwe jaar is begonnen en allemaal hebben we wel iets dat anders moet of dat we graag anders zouden zien. De ene wil stoppen met roken, de ander meer sporten of een paar kilo's kwijt.

Ook ik heb goede voornemens voor 2018 en wil deze graag met jullie delen. Over een maandje of twee zal ik terug kijken hoe het staat met mijn goede voornemens en of ik ze heb volgehouden.

Ieder jaar weer in december kijk ik voor mijzelf hoe het afgelopen jaar verliep en wat er anders/beter zou kunnen. Meestal begin ik in januari met goede moed aan mijn doelen, maar merk al snel dat het na een aantal weken weer in het vergeethoekje belandt. Met natuurlijk als resultaat (Nou ja resultaat?) dat er in december weer niks van terecht is gekomen.

Zo ook dit jaar ga ik weer een nieuwe poging wagen mijn doelen te bereiken.

De voornemens die ik mijzelf stel hebben allemaal te maken met voeding en leefstijl.

MIJN GOEDE VOORNEMENS ZIJN

* 2 liter water per dag drinken; Ondanks dat ik natuurlijk maar al te goed weet hoe belangrijk dit is en

ik mijn cliënten ook altijd wijs op het belang van water drinken, heb ik er zelf toch vaak moeite mee.

Meestal gewoonweg omdat ik het vergeet of de tijd niet neem. Dit moet dus anders. Om aan mijn

dagelijkse waterbehoefte herinnerd te worden heb ik een app gedownload.

* Beter op mijn voeding letten; Dit klink waarschijnlijk gek voor een voedingsconsulente, maar ook ik

moet vaak beter op mijn voeding letten. Doordeweeks houd ik mij prima aan mijn (voor mijzelf

opgesteld) schema, maar met name in het weekend wil ik nog wel eens afwijken van een gezond

patroon. Natuurlijk moet je jezelf ook iets gunnen, en dat doe ik ook zeker, maar vaak gun ik mezelf

net iets te veel. Doordat ik van maandag tot en met vrijdag een bepaald ritme heb is het makkelijker op

mijn voeding te letten. In het weekend is er bij ons geen structuur. Zo word er uitgeslapen en rennen we

vervolgens van hot naar her. Er word dan ergens tussendoor gegeten of slaan we wel eens een maaltijd over. Dit moet dus anders...

Hierbij vind ik het belangrijk dat in het weekend 3 hoofdmaaltijden worden genuttigd. Mezelf iets

gunnen mag, maar met mate.

* Regelmatiger detoxen; Hier ben ik sinds vandaag mee gestart en zal ik in mijn volgende blog verder

op ingaan. Mijn doelstelling is om dit 3 à 4 keer per jaar te doen.

* 3 keer per week sporten; Sporten is belangrijk voor een goede gezondheid. Je krijgt

er onder andere meer energie van, valt erdoor af en en bouwt spiermassa op.

Enige tijd geleden heb ik mij weer lid gemaakt bij de sportschool bij ons in de buurt. Ik begon met veel

enthousiasme, maar gezien ik het de afgelopen tijd ontzettend druk heb gehad met werken, schoot

het sporten erbij in. Slap excuus!!! Voor sporten moet je tijd maken. Als ik ben geweest voel ik mij

weer heerlijk, heb meer energie en na een aantal weken zie ik verandering. Dit moet ik dus vast zien te

houden.

Gelukkig heeft mijn man zich ook weer lid gemaakt en hebben we nu een gezinsabonnement.

Dus geen smoezen meer over geen opvang voor de kids, te vroeg, te laat, geen zin, moe of wat dan

ook! Het is dus tijd voor discipline en mijzelf een trap onder de kont te geven.

Dit zijn mijn goede voornemens. Herken jij je hierin?

Ik ben erg benieuwd naar jullie goede voornemens en hoe jullie het er van afbrengen. Laten we elkaar op de hoogte houden en over 2 maandjes terugblikken op onze 'behaalde' doelen.

Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Tot snel,

Liefs Wendy

#goedevoornemens #doelstellingen #doelen #afvallen #detoxen #sporten #waterdrinken

Uitgelichte berichten
Recente berichten